Localitatea Bălăuşeri, judeţul Mureş, de la marginea Drumului European 60 (Naţional 13)
Iulie 2013 |
BălăuşeriIulie 2007 |
Clujul de pe FeleacDrumul European 60 (Naţional 1) - august 2007 |
Ceva mai mic decât maşina meaAugust 2007 |
Popas în drum spre Zalău, pe Drumul European 81 (Naţional 1F)August 2007 |
Miercurea Sibiuluijudeţul SibiuIulie 2007Apele Băilor Miercurea Sibiului, cloruro-sodice şi iodurate, sunt îndicate întratearea afecţiunilor aparatului locomotor şi ale sistemului nervos perifericsursa. |
Pomul de la unşpe noapteaUndeva pe marginea Drumului European 60 (Naţional 15), în localitatea Sânpaul, judeţul MureşDecembrie 2007 |
Mă îndreptam spre Tg. Mureş când lumina de pe stâlp şi pomul cu crengile înzăpezite mi-au tulburat liniştea întunericului călătoriei (uneori, aceste drumuri pot fi foarte liniştite). |
Noapte bună!Să dormi... Ce degradare pentru om. El, în creierul căruia poate fi atâta ştiinţă, inteligenţă, talent ori genialitate, să nu se poată sustrage ruşinii de a sta ore întregi inert, inconştient, batjocura oricui, horcăind hidos cu gura întredeschisă, obiect de teamă alteori când nu ştii dacă cel ce doarme e în viaţă ori e mort...sursa |
În depărtare, Termocentrala IernutOprire pe Drumul European 60 (Naţional 15) - iunie 2007. |
Primul dar şi cel mai mare grup energetic din ţară, în acel moment, având o putere de 100 MW, a fost pus în funcţiune la Termocentrala Iernut, în anul 1963. Ulterior, până în 1967, mai sunt puse în funcţiune trei grupuri a câte 100 MW şi două de 200 MW, puterea totală a centralei ajungând la 800 MWsursa. În 1978, Termocentrala Iernut realiza 11% din producţia de energie electrică a ţăriisursa. |
În 30 martie 2012, Termocentrala Iernut a trecut în portofoliul Societăţii Naţionale de Gaze Naturale Romgaz SA (SNGN Romgaz SA), în schimbul unei datorii de 150 milioane euro pe care SC Electrocentrale Bucureşti SA (ELCEN) o avea către societatea de gaze. De asemenea, pentru producerea energiei electrice, termocentrala utilizează drept combustibil gazele naturalesursa. |
Multă vreme am fost fascinat de acele imagini din filmele americane: o şosea (impecabilă) în mijloc de pădure, deşert sau de altceva, întinsă ori unduind printre diverse forme de relief şi pierzându-se într-un orizont îndepărtat. Uneori atât de îndepărtat încât el însuşi nu se mai vedea :D Nu că nu aş fi în continuare plăcut impresionat de această senzaţie de lejeră solitudine şi părăsire, fie că vine din America ori din alte părţi. |
Îmi apare acum în minte drumul spre hotel, de la începutul poveştii din The Shining. Dar aici vorbim despre America, aproape 10 MILIOANE de kilometri pătraţi adică loc de şosele şi pierdut orizontul din orice poziţie. Noi avem ceva mai (mult) puţin (aproape 240000 km2) şi nu cred că există vreun punct pe hartă, care să fie la o sută de kilometri depărtare faţă de vreun drum naţional. |
Adică nu prea ai avea cum şi pe unde să te pierzi, cu maşina pe drumuri. Iar şoselele noastre nu se prea pierd în orizont. Poate cele spre Corabia, Bechet ori Calafat în zilele senine. Nu m-am gândit vreodată că, în România, fără a mă aventura la picior pe poteci de munte ori pe alte coclauri, mă voi simţi pe şosea atât de ... selenar însingurat :D Bineînţeles, fără să fiu suferind de afecţiuni sentimentale ori altele. |
Dar dacă o cauţi, o găseşti (izolarea sau poţi da pur şi simplu peste ea). Cum am păţit-o urcând pe Drumul Judeţean 102I, după localitatea Valea Doftanei până la un punct după Cota 1050, unde m-a doborât "şoseaua" şi am fost nevoit să mă întorc în aglomeraţia de pe DN1 ori pe 104D - de la ieşirea din oraşul Făgăraş, până la intrarea în judeţul Mureş ori între Voila şi Agnita ori între Bârghiş şi Dumbrăveni ori pe Drumul Naţional 2D între Lepşa şi Ojdula... |
Un popas fără euroiDrumul European 81 (68) - Naţional 7 (1), iunie 2007 |
După Turda, pe Drumul European 81 (Naţional 1), spre Aiud în vremea când nu exista autostrada.
Decembrie 2007 |
Încet în şanţ tirul aluneca - poza este făcută la ieşirea din localitatea Fişer, judeţul Braşov, spre Sighişoara, la final de noiembrie 2007. |
Am mai avut o imagine similară celei de sus dar nefotografiată în aceeaşi călătorie cu aceasta, undeva prin Pădurea Bogăţii: într-o rampă, tirul din faţă s-a oprit şi o clipă mai târziu, a luat-o încet înapoi, spre mine şi şanţul din dreapta. De-aia îi spune distanţă regulamentară că altfel, m-ar fi făcut plăcintă. |
Pe Drumul European 60 (Naţional 13) spre Sighişoara dinspre BraşovNoiembrie 2007 |
Într-una din zilele lui martie 2012, conduceam pe Drumul European 578 (Naţional 12) dinspre Sfântu Gheorghe spre Miercurea Ciuc, iar undeva înainte de Tuşnadu Nou am depăşit trei indivizi înghesuiţi într-un Polo, model cred, dinainte de viaţa mea. Părea cam mic pentru ei. Nu mult în faţa lor, mi s-a părut că aş putea-o pune de-o poză - frânez, concomitent parcă am apăsat triunghiul cu avariile, trag dreapta să nu încurc prea mult circulaţia şi cu ceva zgomot şi frecare, mă prăvălesc într-o rână, în zapada din şanţ. |
Ete p@#a!!! Apreciasem ca fiind ceva mai departe şantul însă a fost să fie să n-am dreptate şi m-am înfipt în zăpada care acoperea gaura. De pârâit, n-a pârâit nimic iar de ieşit, nu mai ieşea nimic din şanţ, căci o roată puteam zice că era în aer, cealaltă nu se mai vedea din zăpadă iar cele de pe spate, nu se puneau. Asta este, mi-am suflecat mânecile, am făcut o poză - două că de-asta oprisem după care, pun mâna pe colega de drum - lopata şi încep să curăţ zăpada prin partea dreaptă, din spatele şi faţa maşinii. |
În timp ce scuipam şi curăţam împrejurul maşinii, trag lângă mine cei din Polo, care mă depăşiseră cât eu parcam în şanţ: "ştiţi, am văzut că ne-aţi depăşit după care aţi oprit brusc, ne-am întors gândind că aţi păţit ceva..." Evident că am păţit dar mulţumesc, mi-a trecut prin cap, fiind mai mirat de iniţiativa lor decât coborârea bruscă în şanţ. Le-am mulţumit şi explicat uite-aşa şi-aşa cum stă treaba, mai mult decât se vedea, propunându-le să ridicăm maşina din şanţ. Iar ei s-au uitat cam lung la mine. |
Unele experienţe anterioare avute cu ridicarea Matizului mi-au permis să formulez propunerea braţelor vânjoase deşi situaţia nu permitea o priză satisfăcătoare. Pentru a fi mai convingător, am continuat deszăpezirea iar după un şir de îmbrânceli şi sforţări, am pus gigantul din nou pe roţi. Le-am mulţumit verbal şi financiar, am constatat că s-a rupt doar apărătoarea de noroi şi mizeria portierei din dreapta, roţile erau la locurile lor, am curăţat zăpada de pe bara din faţă, am mai făcut ceva poze şi mi-am văzut de restul kilometrilor. |
Cam prin acelaşi loc din Sighişoara, în decembrie 2012, era să mă elimine un Audi! |
Panoul luminos de la mijlocul tuneluluiNoiembrie 2007 |
Lumini din Tg. Mureş |