De ce Calea Şerban Vodă, Eroii Revoluţiei şi nu invers? Deoarece dinspre Eroii Revoluţiei spre Şerban Vodă şi Cantemir, cât îmi mai aduc aminte, se mai circula cumva, în acei ani 2007 - 2008. |
Aşa că, spre Eroii Revoluţiei mai schimbam o viteză - a'ntâia cu a'ntâia, mai fotografiam o roată, o oglindă, o roată-n oglindă, un tramvai, benzina era trei lei... |
Cei care au cunoscut traficul din zonă al acelor ani, este imposibil să nu-şi aducă aminte îmbulzeala auto pe trei rânduri care, uneori ajungea până la fostul Spital Clinic de Dermato-Venerologie Prof. Dr. Scarlat Longhin (desfiinţat în vara lui 2012, urmare retrocedării imobilelor în care acesta îşi desfăşura activitateasursa). |
Calea Şerban Vodă lungă de 3000 de metri, a fost una din cele cinci principale artere de circulaţie ale Bucureştilor Vechi. Până la tăierea Podului Mogoşoaiei (actuala Cale a Victoriei) a fost strada cea mai importatntă şi mai elegantă a Capitalei - conducând de la Bucureşti la Giurgiu şi mai apoi la Constantinopol, pe ea îşi făceau intrarea în Capitală toţi oamenii de seamă care veneau în Bucureştisursa. |
Din ciclul: românul dacă nu-i fudul, nu-i prost destul! |
În 1797, rupând tradiţia, Constantin Hangerliu, intră cel dintâi ca domn în cetatea de scaun venind pe Podul Mogoşoaiei (în prezent, Calea Victoriei), aceasta devenind astfel stradă domnească, luând locul şi importanţa Căii Şerban-Vodăsursa. |
Numele străzii vine de la un Şerban-Vodă, posibil de la cel dintâi domn cu acest nume - Radu Şerban (1602-1611)sursa. |
Eroii Revoluţiei - august 2008În Bucureşti ar fi trebuit să se predea o nouă manevră rutieră urbană: croşetatul sau fermoarul rutier. De aplicat în intersecţiile aflate în construcţie, reparaţie, nesemaforizate etc. |
Modernizare Piaţa Eroii Revoluţiei şi Pasaj pietonal subteran - octombrie 2007Data începerii construcţiei: 16.XI.2006Data finalizării construcţiei: 16.V.2008 |
Eroii RevoluţieiMacarale la construcţia parcării City Mall Bucureşti - iunie 2007. |
În Bucureşti, şi în general în România, circulaţia e sceleratăMircea Badea. |
Eroii Revoluţiei - noiembrie 2007 |
Centrul comercial City Mall a intrat în faliment în luna noiembrie a anului 2010, principala cauză fiind imposibilitatea firmei care îl deţinea, Victoria Holding (parte a fondului australian de investiţii APN European Retail Trust), de a achita costurile financiare pe care le-a presupus achiziţionarea City Mall, în 2006. La vremea respectivă, fondul a plătit pentru cumpărarea mall-ului peste 100 milioane de euro. Fondul australian este al treilea proprietar al City Mallsursa. |
Cele trei bănci finanţatoare ale proiectului au avut de recuperat peste 41 milioane de euro, din care Bancpost circa 5 milioane de euro, UniCredit Bank Austria 35,7 milioane de euro iar UniCredit Ţiriac Bank circa 300.000 de euro. În total, cele trei instituţii de credit au împrumutat Victoria Holding cu 67,3 milioane de euro, pentru finanţarea achiziţiei centrului comercial şi pentru construcţia parcăriisursa. |
Eroii Revoluţiei - noiembrie 2007La 30 martie 2012, Cinematograful Cityplex din cadrul centrului comercial City Mall a fost închis. Acesta avea 4 săli a câte 138 de locuri.sursa. |
În trafic - octombrie 2007 |
În trafic - octombrie 2007 |
În trafic - octombrie 2007 |
Evadează din jungla traficului cu RATB şi Compact(: Auzi tu, evadare!!! Prima dată când am citit asta, m-am crăcănat de râs în maşină, dar apoi m-am întristat! :( |
În trafic - octombrie 2007 |
Reglări de conturi... în traficOctombrie 2007 |
Într-o după-amiază îmbulzită bine de tot, încă pe lumină şi ceva mai încolo (nu mai insist cu geografia), dădeam să intru cu valul auto pe Şoseaua Olteniţei când am auzit o sirenă. Ia-o de unde nu-i! În faţă nimic, în laterale asemenea - că nu avea unde, insist în retrovizoare iar la a doua sau a treia privire, văd cum cu o sirenă deschisă-i calea, maşinile dându-se care-n stânga, care-n dreapta, într-o intersecţie unde nu puteai să învârţi nicio pereche role. |
În tumultul rutier de nedescris, m-a frapat mobilizarea automobilistică şi nici nu cred că am văzut ce a trecut pe lângă mine: poliţie ori ambulanţă. Eram preocupat să nu dau peste ăla din faţă, să nu dea peste mine ăla din spate, să nu-mi rup roţile-n bordură, să nu zbor peste şinele de tramvai, să nu-mi pierd rândul la coadă iar benzina era trei lei litrul... |